Ikuti Lamanku

0

Sedikit info tentang ecosway

Posted by laman suka dukaku... on 9:43 AM


0
Posted by laman suka dukaku... on 8:37 AM


nak join siti masuk ecosway?..cal ; 017-6677422

0

BERMULANYA KISAH KU BERGELAR BO (biznes owner)

Posted by laman suka dukaku... on 11:59 PM



ini adalah sebahagian dari produk2 yg terdapat di kedai ecosway ini..secara rasminya..kedai ini dibuka pada 20.8.2009..kami bertiga tidak ketinggalan menghadirkan diri ke sana bg memberi sokongan dengan membeli sedikit nuat tangan untuk kami bawa pulang..dan mendapat ganjaran.. potongan harga serta penebusan kopun dengan produk promosi..syoookknye.. baru hari pertama..ramai sangat yang datang....satu hari boleh untung beribu2 ringgittt tauuuuu......


kami diminta untuk berhati2 menyusun produk bg menjaga kualiti dan di susun mengikut saiz dan jenama dengan tepat.hasil kerjasama dari semua pihak, kedai ini siap di susun atur.....


ini la lori yang membawa produk2..banyak tugas kami hari ini..siti dan suami serta adik siti ambil peluang hari ini untuk membantu MR SENG KOR DAN MDM KAREN untuk menyusun produk2 yg telah sampai.. sambil mengikut setiap arahan.. besar hati kami kerana mereka sudi memberi keizinan dan kepercyaan kepada kami untuk menyusun barang2.. dan mengangkat berkotak2 barang ke dalam stor...


nampak serius kan..? siti sedang berbincang sesuatu yang amat serius dengan MR SENG KOR..kata beliau.. bahawa akan ada 5 lori yg akan membawa produk untuk masuk ke dalam kedai ni...ni bukan main2..biznes yang akan kita jalankan ini adalah biznes besar....


siti sedang merenung masa depan sambil menanti ketibaan lori yg akan membawa produk masuk..


melihat keadaan kedai ecosway yg masih baru, hati berdebar2..macam ni la rupanye kedai yang akan siti usahakan tak lama lg..siti mesti bersungguh2 dan giat menimba sebanyak mana pun ilmu.. siti akan training di kedai ni bersama MDM KAREN dan MR TOH SENG KOR.....


17.8.2009..saya dan suami serta adik saya pergi ke kuala lumpur bertemu dengan adik kepada MR TOH SENG KANG yang bernama MR TOH SENG KOR..semperna kedai ecosway cawangan baru kumpulan kami.Dengan penuh rasa hormatnya, kami disambut dengan mesra, walaupun baru pertama kali bertemu...


kami dihantar ke perhentian bas larkin oleh pn yan dan suami serta sahabat mereka en iswandi..ini la barang yg akan kami bawa pulang, walaupun berat,kami tetap puas hati..terima kasih teman..sampai ketemu lg..kami pun pulang ke nilai..


adik saya pun tak ketinggalan bergambar kenangan dengan pn yan..


sempat juga bergambar dgn pn yan sahabat sejati..


setelah penat seharian, kami pun pulang ke rumah pn yan dan bermalam di sana.keesokan paginye kami dihidangkan sarapan istimewa. disamping mendengar sedikit nasihat dan penerangan dari pn yan..


pergi meninjau2 kat bhgian stor kedai ecosway.. sambil mendengar penerangan daripada MR SENG KANG ..
Selesai mendengar penerangan , siti pun dengan penuh bersemangat mendaftarkan diri sebagai BO (biznes Owner) ecosway...

Dengan meletakkan bayaran sejumlah <> rm 5300 maka termetrilah sudah siti adalah seorang pemilik perniagaan yg akan membuka kedai serupa macam kedai mr seng kang ni

Di samping itu siti dibekalkan produk2 ecosway untuk siti gunakan di rumah, dan merasai kesan2 positif dari produk tersebut ... antaranyer produk kesihatan, kecantikkan, bahan pencuci dan penapis air beranergi...



ini la dia kedai Mr Sengkang.. dan inilah gambaran kedai yg bakal siti usahakan.....
tak sabar nak menikmati keuntungan demi keuntungan hasil dari titik peluh kita... ayang suamiku... inilah rezeki kita..ayang akan berusaha, ubah nasib kita.. demi anak2... doakan ayang berjaya ye ayang...




inilah dia Insan yg siti hormati.... berkelulusan tinggi..dari korea..ENCIK NORDIN BIN OTHMAN.. Abang kepada Sahabat baik siti.. PN SITI ZULNORAIN... Beliau yg memperkenalkan kami tentang perniagaan ecosway ni..Terima kasih long..jasa long tetap akan dikenang sampai ke akhir hayat..Semoga ALLAH menambahkan rezeki long berlipat kali ganda ..sebelum siti dibawa ke kedai ecosway untuk berdaftar, beliau ada memberi tunjuk ajar dan nasihat serta penerangan yg jelas tentang perniagaan ini..


ini la dia sahabat karib siti..jiran sekampung.. teman menangis..teman gembira dan jatuh bangun bersama..PN SITI ZULNORAIN BT OTHMAN.. beliau ialah BO cawangan negeri johor.. beliau la yg menyuntik semangat siti untuk bangkit dari kesulitan hidup..darinya juga siti dapat info tentang perniagaan ecosway... Yan..terima kasih banyak2..kerana menjadi sahabat yg terbaik buat diri ini.. terima kasih juga buat suaminya EN RAHMAN yg banyak membantu sepanjang tempoh siti di jb.


Meninggalkan suami dan anak2 bersama berjuta harapan siti gagahkan juga langkah ini...ditemani adik bungsu siti CIK NURSHAHIDAH RADIAHHA..kami pulang ke negeri kelahiran kami di johor.. untuk menemui sahabat karib siti yg menunggu di bas stand larkin dan akan membawa kami ke satu perubahan yg amat besar dan paling beerti dalam hidup ini...




0

resepi untuk berbuka puasa

Posted by laman suka dukaku... on 9:25 AM
PUDING KASTARD JAGUNG


Bahan-bahannya:- 1 tin jagung jenis creamy 1 tin susu cair - prefer susu IDEAL (nak wat susu lain pun boleh...tapi jenama ni cam wangi jer puding tu) 3 cawan air 1 1/2 cawan gula pasir 1 1/2 cawan tepung kastad

Cara :- 1. Bancuh tepung kastard dengan air hingga sebati kemudian masukkan semua bahan2 lain dan bancuh rata. 2. Masak puding dengan menggunakan api yang kecil...hinggalah masak (kental & berkilat). ( masak guna kuali) 3. Masukkan ke dalam loyang atau talam. 4. Bila sejuk masukkan dlm peti sejuk & bolehlah dipotong.

0

ecosway ...segalanya bermula..

Posted by laman suka dukaku... on 4:33 PM






Kepada sesiapa saja kawan blogger ct yang ingin ceburkan diri dlm bidang ecosway ni..
LEBIH DIBERI TUMPUAN JIKA LOKASI ANDA DI KAWASAN nilai, selangor dan kl ...leh la hubungi ct...Supaya kita boleh sama2 membuka bisnes sendiri untuk masa depan keluarga kita...
LAGI BONUS JIKA ANDA SURIRUMAHTANGGA YANG BUNTU MAHU CARI PEKERJAAN..


1. Sejak eCosway membuka peluang kepada ahli untuk membuka stokis secara percuma,ramai yang berminat.
Saya yakin, sesiapapun pasti berminat jika mendapat tahu berita ini.

2. Tetapi, soalnya bagaimana?
Ramai yang mendapat maklumat daripada cakap-cakap mulut orang sahaja. Terlalu kabur untuk dipercayai. Akhirnya peluang yang bernilai beribu-ribu atau mungkin beratus ribu hilang begitu sahaja.

3. Jika anda membaca di internet tentang modal hendak membuka stokis eCosway, kebanyakannya menulis modal adalah PERCUMA. Benarkah begitu? Saya boleh berkata YA, percuma. Namun bukan bermakna anda tidak mengeluarkan modal satu senpun.

4. Percuma di sini bermaksud anda tidak perlu mengeluarkan modal pusingan, modal renovation kedai, sewa kedai, bil elektrik dan kos pengiklanan.Anda hanya perlu cari tapak saje.. Namun ada beberapa perkara yang memerlukan anda mengeluarkan modal.

5. Antara perkara yang memerlukan anda mengeluarkan modal ialah :-

1. Daftar ahli = RM 1002.
Pembelian Pakej = Bergantung kepada pakej yang anda mahu. Biasanya antara RM 1000 hingga RM 2200.3. Deposit tunai = RM 10, 000 (untuk jaminan keselamatan kepada pihak eCosway)

6. Kebanyakan orang akan hilang minat apabila perlu mengeluarkan sedikit modal berbanding pulangan yang bakal diperolehi. Mereka ingat modal percuma adalah betul-betul percuma sehingga tidak mengeluarkan duit satu senpun. Perlu saya nyatakan, tidak ada satupun peluang bisnes yang tidak memerlukan modal 1 sen pun.

7. Saya cukup terkilan apabila tawaran sebegini hebat tidak diambil oleh kita. Khususnya kaum bumiputra. Seringkali, apabila diajak berniaga, seribu satu alasan direka. Yang paling popular ialah tiada modal. Anehnya, beribu ringgit dibelanjakan kepada benda-benda yang “mengarut” seperti ubahsuai kereta, rumah, dan macam-macam lagi. Sedikitpun tidak ada semangat untuk melabur pada perniagaan.

8. Tetapi, saya yakin ada pengecualian. Tidak semua orang begitu (kaum bumiputera). Saya masih yakin ramai yang masih berminat untuk berniaga. Saya amat alu-alukan sesiapa yang ingin membuka stokis eCosway menghubungi saya untuk maklumat lanjut.

9.Owner mesti PEREMPUAN...Anda cuba bayangkan isteri anda yg hanya duduk dirumah tanpa sebarang pekerja...tiba2 menjadi TOKEY di sebuah kedai yang mmg mnjadi idamannya....

10.Permulaan hanya perlukan modal dlm rm1000 - rm2000 saje....Deposit rm10k tu hanya akan diminta ketika kedai mula nak beroperasi (MODAL ANDA SEBAGAI DEPOSIT!!!JIKA ANDA SUDAH KAYA..INGIN BEREHAT...MODAL RM10K ANDA ITU AKAN DIPULANGKAN SEMULA...

P/s : Sesiapa yang berminat untuk membuka stokis eCosway boleh menghubungi ctfairuz78 di talian 017-6677422(Pn. CT)/ EMAIL ctfairuz78@gmail.com
sekian...

Ciri-ciri stokis eCosway

1.Produk melebihi 5000 jenis.
2.Cosway akan memperkenalkan produk baru setiap bulan.
3.Katalog promosi bulanan akan dihantar ke setiap ahli.
4.Perniagaan barangan harian rumah yang mengundang ulang belian tinggi.Barangan jualan di Sale Centre Cosway.
1.Barangan rumahtangga
-pencuci lantai,sabun,pencuci pinggan mangkuk, pembersih sayur, ikan dan lain-lain lagi
2.Perkakasan dapur
-peralatan memotong makanan,pencincang,pengupas bawang dan lain-lain.
3.Produk kosmetik dan jagaan kulit/rambut :
- bedak,krim,losyen,pencuci muka,dye rambut dan lain-lain.
4.Produk kenderaan :- cecair penjimatan minyak dsb.
5.Barangan makanan harian :-biskut,roti,kek dsb.
6.Barangan elektik :
- mesin kacang soya,sandwich maker,blender dsb.7.Keperluan peribadi :- tuala wanita,pencukur,bra dsb.
8.Supplemen kesihatan :
- jamu,pil-pil vitamin,energy pendant dsb.
9.Dan banyak lagi.

Pendapatan stokist:

Pendapatan 1

Pendapatan dari Plan eCosway ini adalah komisyen 10% (5% jika kedai dalam hypermarket-sebab sewa bulanan tinggi dan keuntungan besar) dari keseluruhan jualan bulanan produk di kedai tersebut..jadi sesiapa yang membuka sales centre mereka sendiri maka automatik 10% daripada sales produk dia akan dapat..contoh sebulan kedai dia dapat RM100,000 x 10% maka total bersih dia dapat RM10,000.Tak perlu bayar sewa, bil elektrik,air serta renovation lagi..sebab tu semua cosway yang tanggung.

Pendapatan 2

Dari network Income contohnya ahli yang mendaftar di bawah kita..kalau mereka nak beli barang secara diskaun dan mendapat kupon redemption(penebusan) mesti menjadi supaya mendapat semua kelebihan tersebut..jadinya bila kedai kita sendiri dah buka nanti,setiap keahlian dan pembelian melalui orang bawah pun kita masih menikmati komisyen tersebut..Begitu juga dengan mereka yang memohon untuk membuka stokis melalui anda.jika permohonan mereka berjaya,anda yang akan mendapat komisyen.(Branch Override)

Pendapatan 3

Melalui pendaftaran Umobile. Sekarang ni Umobile merupakan salah satu anak syarikat di bawah Berjaya Berhad..so sesiapa yang ahli ecosway automatik akan menggunakan talian Umobile 018 secara percuma ke no 018 yg lain..setakat ini mereka akan melebarkan rangkaian mereka di seluruh Malaysia dan masih lagi dalam proses untuk sampai ke Sabah dan Sarawak...setiap kali kita bawa masuk ahli daftar untuk ecosway Umobile dan stokis pun proses..so setiap kali proses pendaftaran akan dapat komisyen RM 60/100..jika di stokis KL...pendapatan dari pendaftaran Umobile sahaja hampir RM18,000 setiap bulan untuk stokis.

Pendapatan 4

Sales Target Achievement.. ni kalau kita capai sasaran sales untuk bulanan tersebut maka akan dapat la bonus ni...jika tak dapat sasaran pun tak ada apa-apa masalah..cuma tak dapat la bonus bagi bulan tersebut.

Pendapatan 5

Melalui pemprosesan keahlian eCosway, setiap stokis layak untuk mendapat 4% dari nilai pendaftaran tersebut jika ahli tersebut menggunakan cash...2% jika ahli menggunakan kad kredit.

Pendapatan 6

Pendaftaran eCosway Ambank Kredit kad serta Debit kad..setiap pendaftaran akan diberikan RM50 untuk proses..jika layak atau tidak itu adalah kuasa bank yang terlibat..jadi..jika kita usul sahaja permohonan tersebut automatik kita akan dapat komisyen dari proses borang tersebut.Bukannya dah approve baru kita dapat komisyen.Setiap ahli yang gunakan kad tesebut..setiap kali swap...kita akan dapat eV iaitu dalam bentuk bonus dan duit...so jika ramai downline kita yang guna kad kredit lagi banyak la eV yang kita kumpulkan..antara lain kegunaan untuk shopping serta beli tiket kapal terbang.

Pendapatan 7

Cabutan wang tunai untuk kedai bertuah yang terpilih-hadiahnya RM 10k

Pendapatan 8

Melalui jualan secara manual melalui katalog kepada jiran-jiran atau kawan.
SO....APA TUNGGU LAGI...?













0

jom sertai ecosway

Posted by laman suka dukaku... on 7:51 AM in

Anda berminat buka stokis eCosway secara francais?

eCosway kini sedang menawarkan satu skim perniagaan yang amat menarik tanpa modal yang besar (serendah RM10-15K) untuk memiliki sebuah kedai yang bertaraf global dan dilengkapi dengan barangan melebihi 2500 item untuk anda jual.(Kami bersedia melatih dan memberikan peluang untuk menjadi Tuan Punya Kedai / Khusus untuk kaum wanita Bumiputera)Sila klik gambar untuk lihat imej lebih jelas.Segala kemudahan kedai (Sewa dll) disedakan oleh pihak syarikat. Termasuk Latihan dan Kursus perniagaan juga diberikan secara percuma untuk mereka yang berminat!!Segera sementara peluang masih ada..Sila hubungi saya utk maklumat lanjut di 017-6677422/ ct fairuz


0

puteri

Posted by laman suka dukaku... on 7:41 AM in
gambar aku ngn anak bungsu

0

keluarga harmoni..

Posted by laman suka dukaku... on 9:58 AM in
Keluarga Bahagia ku...
My Luv..
My Son..
Permata hatiku..
Puteri Bungsuku..
Segalanya Bermula di sini...


Copyright © 2009 Laman Suka Duka Hidupku... All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive | Distributed by Deluxe Templates